.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هشدار رئیس‌مجلس به دولت درباره شیب اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها

رئیس مجلس شورای اسلامی با هشدار نسبت به شیب حرکت دولت در اجرای این طرح به مسوولین توصیه کرد«در اجرا و زمان‌بندی این موضوع دقت لازم را داشته باشند.»

لاریجانی صبح پنجشنبه در یک برنامه تلویزیونی درباره این قانون با بیان اینکه «این موضوع بخشی از یک طرح بزرگتر است»،افزود: آنچه که مجلس انجام داد این بود که کلیت موضوع را با دقت مورد بررسی قرار دهد تا مشکلی برای مردم به وجود نیاید».

اشاره لاریجانی به ماهها بحث و بررسی این قانون در مجلس در سال گذشته بود. بعد از آنکه رئیس جمهور اعلام کرد در قالب طرح تحول اقتصادی به دنبال اجرای هدفمند کردن یارانه ها است مجلس از وی خواست این قانون را «دریک دوره زمانی 5 ساله و با شیب ملایم» انجام دهد.

لاریجانی به اشاره به این موضوع دلیل این تصمیم مجلس «وضعیت اقتصادی متفاوت» مردم دانست و گفت: «بنابراین در بحث هدفمندکردن یارانه‌ها باید توجه داشت اگر قیمت‌ها افزایش یابد ممکن است به خود طرح ضربه بزند، لذا ما در مجلس دوره پنج‌ساله‌ای ر ا در نظر گرفتیم که اگر این طرح به درستی انجام شود با توجه به این‌که ما در مواردی چون انرژی مصرف‌مان زیاد است، می‌تواند در الگوی مصرف اصلاح ایجاد کند. البته ساماندهی‌هایی در حال انجام است. به مسوولین توصیه می‌کنم که در اجرا و زمان‌بندی این موضوع دقت لازم را داشته باشند».

توصیه به وحدت و حائز اهمیت بودن آن موضوع دیگری بود که رئیس مجلس شورای اسلامی در این گفت و گو به آن اشاره کرد.

لاریجانی که پیش از این با اشره به اینکه وحدت از طریق کنار گذاشتن همه سلیقه‌ها و اختلاف نظرها «وحدت شکننده‌» است در این گفت و گو نیز وحدت برای کشور را «حائز اهمیت» خواند و یادآور شد: سوء استفاده‌هایی که در کشور در ادوار مختلف شد به خاطر رخنه‌هایی بوده که از این اختلافات به وجود آمده است.

رئیس مجلس در ادامه اختلافات را به دو دسته تقسیم کرد و اختلاف در نظریه را موجب «رشد» دانست اما کینه‌ورزی و تخریب را باعث اختلاف دانست و گفت: این اختلافات در مسایلی است که مسئله کلان کشور نیست و مبنایی برای سوءاستفاده می‌شود.

وی افزود: هرچه وحدت در سطوح‌ مختلف عمیق‌تر باشد و اگر اختلاف نظری هم وجود دارد باید آن را در مسیر خود مطرح کرد. مسوولین کشور نیز باید تحمل‌شان زیاد باشد و کاری کنند که مسایل حاشیه‌ای متن را تحت تاثیر قرار ندهد.

سفر مقام معظم رهبری به قم و برخی اخبار رسانه های خارج نشین در زمینه اختلافات مرجعیت و ولی فقیه موضوع سومی بود که لاریجانی از آن به عنوان «تخیلات» نام برد و تاکید کرد: متاسفم که تخیلات عده‌ای در خارج یا داخل کشور باعث می‌شود که مسایلی را مطرح ‌کنند و این امر ناشی از نکات بینشی آنها می‌شود، زیرا کسانی که با فقها آشنا هستند می‌دانند که همه علما و دانشمندان بر این موضوع که حاکم کشور اسلامی فقیه باشد نظر تاییدی دارند و از نظر آنها پشتوانه حکومت دینی و ولایت فقیه، حوزه‌های علمیه، مراجع و فقها هستند که این یک رابطه دینی است و مصلحت سنجی سیاسی یا دوره زمانی کوتاه نیست و در واقع دارای پایه‌های دینی است.

لاریجانی هم‌چنین درباره رابطه مرجعیت با ولایت گفت: حرکت ولایت فقیه از پشتوانه مرجعیت و حوزه‌های علمیه برخوردار است و مرجعیت هم از نظر منطق فقهی این مسئله که یک حاکم فقیه در کشور باشد را تایید می‌کنند. چراکه ولایت فقیه یک پشتوانه عظیم برای بیداری مردم است.

وی در خصوص تاثیر مقام معظم رهبری بر حوزه‌های علمیه و علوم دینی گفت: این حضور قطعا بر رشد حوزه‌های علمیه و علوم دینی تاثیرگذار است. زیرا به دلیل سابقه‌ای که حوزه دارد، دارای یک نقش پیش‌رو در مسایل و تعلیمات دینی است و حضور فضلا و مراجع تقلید این باروری را ایجاد کرده است که افکار از قم به سایر نقاط کشور منتشر شود. هم‌چنین احتیاج است که بسیاری از مسایل روز و افکار در قم مورد بررسی قرار بگیرد و انتظار است که از مقام معظم رهبری نیز به خوبی استفاده شود، چون این پتانسیل در قم وجود دارد و ممزوج شدن این دو می‌تواند نتیجه خوبی به همراه داشته باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.086 seconds.